Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Current Trends vs. Traditional Models
 
 
Titel: Current Trends vs. Traditional Models
Auteur: Hollister, Christopher V.
Coe, Jonathan
Verschenen in: College and undergraduate libraries
Paginering: Jaargang 10 (2004) nr. 2 pagina's 49-63
Jaar: 2004-01-19
Inhoud: Today's library instruction literature is dominated by three areas of interest: integrated information literacy initiatives, active learning in the classroom, and online tutorials. Today's literature also indicates a departure from the so-called “traditional models” of providing library instruction, such as the one-hour/one-shot class, and the lecture and demonstration method of teaching. The authors of this article conducted a survey of instruction librarians regarding their views on current trends and traditional models of library instruction. Results of the survey suggest that traditional methods of instruction continue to be useful, effective, and necessary, especially when included with today's new, multifaceted, and integrated information literacy initiatives.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland