Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Using Curriculum-Based Measurement to Evaluate Intervention Efficacy
 
 
Titel: Using Curriculum-Based Measurement to Evaluate Intervention Efficacy
Auteur: Stoner, Gary
Scarpati, Stanley E.
Phaneuf, Robin L.
Hintze, John M.
Verschenen in: Child & family behavior therapy
Paginering: Jaargang 24 (2002) nr. 1-2 pagina's 101-112
Jaar: 2002-09-06
Inhoud: The use of Curriculum-Based Measurement for evaluating treatment efficacy is described and discussed. The basic methods and applications of Curriculum-Based Measurement are described, followed by examples of its application in two intervention program evaluation projects. The first project involved one individual student experiencing academic difficulties. The second project focused on evaluating a reading instruction program for a group of students. In both examples, the use of Curriculum-Based Measurement contributed significantly to monitoring student progress in response to educational program variables and making treatment evaluation decisions.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland