Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 135 van 171 gevonden artikelen
 
 
  Some Persistent Issues in the Education of Catalogers and Classifiers
 
 
Titel: Some Persistent Issues in the Education of Catalogers and Classifiers
Auteur: Henderson, Kathryn Luther
Verschenen in: Cataloging & Classification Quarterly
Paginering: Jaargang 7 (1987) nr. 4 pagina's 5-26
Jaar: 1987-08-17
Inhoud: As librarians approach the second century of formal education for their professionals, some persistent issues in the education of librarians in general and of catalogers and classifiers in particular are identified. Among the issues discussed are: (1) Should catalogers be trained or educated? (2) Should practice or theory prevail? (3) Should the cataloging faculty be teachers, practitioners, or researchers (or all three)? (4) Who shall enroll in cataloging courses? (5) How important do librarians feel that cataloging and classification are for new employees? (6) Who is responsible for recruiting and retaining catalogers and for their continuing education?
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 135 van 171 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland