Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
 
  How to Tell a Life: The Development of the Cultural Concept of Biography
 
 
Titel: How to Tell a Life: The Development of the Cultural Concept of Biography
Auteur: Habermas, Tilmann
Verschenen in: Journal of cognition and development
Paginering: Jaargang 8 (2007) nr. 1 pagina's 1-31
Jaar: 2007-02-01
Inhoud: Extending research on age norms in adults, the development of the knowledge of two components of the cultural concept of biography, biographical salience of and age norms for life events was studied from late childhood to early adulthood in Study 1 and across adulthood in Study 2. The largest increase in knowledge was found between ages 8 and 12, with knowledge reaching its maximum at age 16. Across adulthood knowledge was relatively stable, with a small decline in older adults. In addition, across adolescence, personal memories increasingly corresponded to norms of biographical salience, although idiosyncratic events continued to dominate. The acquisition of knowledge of the cultural concept of biography may parallel developments in autobiographical memory, reminiscing, and life narratives.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring