Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Learning, Belief Biases, and Metacognition
 
 
Titel: Learning, Belief Biases, and Metacognition
Auteur: Klaczynski, Paul A.
Verschenen in: Journal of cognition and development
Paginering: Jaargang 7 (2006) nr. 3 pagina's 295-300
Jaar: 2006-08-01
Inhoud: Evidence from dual-process and cognitive behavioral theorists points to the conclusion that the products of associative learning are sometimes available in working memory. Adolescents, adults, and children (to a lesser extent) can engage in metacognitive intercession, reflecting on the products of associative processing and deciding whether to assimilate these products to existing knowledge or create new levels of understanding. To highlight my arguments, I discuss research on belief-biased reasoning and an intervention that reduced reasoning biases.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland