Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 46 gevonden artikelen
 
 
  Impact of Televised Songs on Children's and Young Adults' Memory of Educational Content
 
 
Titel: Impact of Televised Songs on Children's and Young Adults' Memory of Educational Content
Auteur: Calvert, Sandra L.
Verschenen in: Media psychology
Paginering: Jaargang 3 (2001) nr. 4 pagina's 325-342
Jaar: 2001-11-01
Inhoud: In two experiments, children's and young adults' memory of content presented via educational televised songs from School House Rock was examined. Single exposures favored verbal over sung presentations for recognition of important verbal content. After repeated exposure to a second vignette, children and adults remembered more educational material verbatim, and boys were better able to sequence important visual material, but participants still did not recognize significant verbal program content. The results suggest that songs improve verbatim memory, but spoken presentations improve verbal comprehension of content. Policy implications concerning the educational and informational requirements of the Children's Television Act are considered.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 46 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland