Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 48 van 62 gevonden artikelen
 
 
  Targeted Audiences in Anti-Drug Ads: Message Cues, Perceived Exposure, Perceived Effects, and Support for Funding
 
 
Titel: Targeted Audiences in Anti-Drug Ads: Message Cues, Perceived Exposure, Perceived Effects, and Support for Funding
Auteur: Meirick, Patrick C.
Verschenen in: Media psychology
Paginering: Jaargang 11 (2008) nr. 2 pagina's 283-309
Jaar: 2008-04
Inhoud: Perceived exposure has been offered as the main factor in how people estimate the effects of media messages on others, but a recent study found this did not hold for two prosocial messages. This study (N = 160) shows that demographic cues in anti-drug messages may communicate who the intended targets are, thus influencing perceived exposure and perceived effects for different age, gender, and racial groups. In turn, perceived effects on the self and others predict support for funding anti-drug campaigns. The possible impact of perceived similarity between a group and the “implied audience” on perceived effects is discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 48 van 62 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland