Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 15 van 62 gevonden artikelen
 
 
  Developing a Typology of Humor in Audiovisual Media
 
 
Titel: Developing a Typology of Humor in Audiovisual Media
Auteur: Buijzen, Moniek
Valkenburg, Patti M.
Verschenen in: Media psychology
Paginering: Jaargang 6 (2004) nr. 2 pagina's 147-167
Jaar: 2004-05-01
Inhoud: The main aim of this study was to develop and investigate a typology of humor in audiovisual media. We identified 41 humor techniques, drawing on Berger's (1976, 1993) typology of humor in narratives, audience research on humor preferences, and an inductive analysis of humorous commercials. We analyzed the content of 319 humorous television commercials to investigate (a) whether and how humor techniques cluster into higher order humor categories and (b) which humor techniques and categories characterize commercials aimed at different audience groups. From principle components analysis, 7 categories of humor emerged: slapstick, clownish humor, surprise, misunderstanding, irony, satire, and parody. Our findings showed some marked differences in the humor techniques and categories in commercials aimed at different age and gender groups.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 15 van 62 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland