Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Identifying Cyclic Patterns of Interaction to Study Individual and Collective Learning
 
 
Titel: Identifying Cyclic Patterns of Interaction to Study Individual and Collective Learning
Auteur: Bowers, Janet S.
Nickerson, Susan
Verschenen in: Mathematical thinking & learning
Paginering: Jaargang 3 (2001) nr. 1 pagina's 1-28
Jaar: 2001-01-01
Inhoud: Our analysis of a college level mathematics course for prospective secondary mathematics teachers revealed that each student developed, at least to some degree, a conceptual orientation for teaching mathematics (A. G. Thompson, Philipp, Thompson, & Boyd, 1994). This initial finding led to a more in-depth question: If we assume an emergent perspective (Cobb & Bauersfeld, 1995; Cobb & Yackel, 1996) in which the values, practices, and social motivations of the classroom are believed to play critical roles in students' conceptual development, what social aspects emerged that supported these individual constructions? To address this question, we documented the emergence of a collective conceptual orientation and then used this construct to explore the reflexivity between its emergence and individual students' development of conceptual orientations.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland