Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 22 van 33 gevonden artikelen
 
 
  On Reform Movement and the Limits of Mathematical Discourse
 
 
Titel: On Reform Movement and the Limits of Mathematical Discourse
Auteur: Sfard, Anna
Verschenen in: Mathematical thinking & learning
Paginering: Jaargang 2 (2000) nr. 3 pagina's 157-189
Jaar: 2000-07-01
Inhoud: In this article, I take a critical look at some popular ideas about teaching mathematics, which are forcefully promoted worldwide by the reform movement. The issue in focus is the nature and limits of mathematical discourse. Whereas knowing mathematics is conceptualized as an ability to participate in this discourse, special attention is given to meta-discursive rules that regulate participation and are therefore a central, if only implicit, object of learning. Following the theoretical analysis illustrated with empirical examples, the question arises of how far one may go in renegotiating and relaxing the rules of mathematical discourse before seriously affecting its learnability.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 22 van 33 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland