Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 16 gevonden artikelen
 
 
  A Situated and Sociocultural Perspective on Bilingual Mathematics Learners
 
 
Titel: A Situated and Sociocultural Perspective on Bilingual Mathematics Learners
Auteur: Moschkovich, Judit
Verschenen in: Mathematical thinking & learning
Paginering: Jaargang 4 (2002) nr. 2-3 pagina's 189-212
Jaar: 2002-07-01
Inhoud: My aim in this article is to explore 3 perspectives on bilingual mathematics learners and to consider how a situated and sociocultural perspective can inform work in this area. The 1st perspective focuses on acquisition of vocabulary, the 2nd focuses on the construction of multiple meanings across registers, and the 3rd focuses on participation in mathematical practices. The 3rd perspective is based on sociocultural and situated views of both language and mathematics learning. In 2 mathematical discussions, I illustrate how a situated and sociocultural perspective can complicate our understanding of bilingual mathematics learners and expand our view of what counts as competence in mathematical communication.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 16 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland