Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Business As Usual: The American Dream in Hollywood Business Films
 
 
Titel: Business As Usual: The American Dream in Hollywood Business Films
Auteur: Pileggi, Mary S.
Grabe, Maria Elizabeth
Holderman, Lisa B.
de Montigny, Michelle
Verschenen in: Mass communication & society
Paginering: Jaargang 3 (2000) nr. 2-3 pagina's 207-228
Jaar: 2000-08-01
Inhoud: Using reviews of 120 top-grossing Hollywood films about business released from 1927 to 1995, in this study we examine the American dream myth's structure and analyze how the relative dominance of 2 seemingly contradictory tales, the cautionary and the hopeful, varies over time. We further investigate the influence of a particular tale's dominance on class and occupational mobility, character demographics, and keys to success. Finally, we evaluate the correlation between a tale's dominance and social conditions. Findings reveal that with a dominant hopeful tale, mobility is low; mobility is significantly higher when the cautionary tale dominates. A particular tale's prevalence does not correlate with keys to success or demographics. Moreover, a dominant hopeful tale correlates with a society's economic climate. The cautionary tale appears when the social order is threatened.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland