Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 14 gevonden artikelen
 
 
  Adapted miscue analysis
 
 
Titel: Adapted miscue analysis
Auteur: Siegel, Florence
Verschenen in: Literacy research and instruction
Paginering: Jaargang 19 (1979) nr. 1 pagina's 36-43
Jaar: 1979-10
Inhoud: Some teachers are reluctant to use miscue analysis because they perceive it to be too involved for classroom use or because they experience interference from their previous use of the informal reading inventory. Such teachers will find that a brief explanation of the psycholinguistic aspects of reading and the protocols of Adapted Miscue Analysis will fulfill their needs. It will combine the notational and some of the scoring practices of the informal reading inventory with an analysis of the reader's psycholinguistic strategies and an assessment of comprehension within the reader's own cognitive framework. Adapted Miscue Analysis allows teachers to use as many of the procedures as they require or feel to be appropriate, combining informal observations with systematically collected data.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland