Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 14 van 14 gevonden artikelen
 
 
  The effects of notetaking while reading or listening
 
 
Titel: The effects of notetaking while reading or listening
Auteur: Riley, James D.
Dyer, James
Verschenen in: Literacy research and instruction
Paginering: Jaargang 19 (1979) nr. 1 pagina's 51-56
Jaar: 1979-10
Inhoud: College students either read or listened to a 2000 word prose passage concerning a fictitious native tribe. Additionally, one-half of each group took notes on the presentation. All learners then completed a test composed of 15 factual and 15 complex ideational questions. Reading and absence of notetaking were found to be more instructionally effective. The interaction between these two factors was attributed to either, a lack of opportunity to review, or to the rate of oral presentation.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 14 van 14 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland