Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Mapping the Terrain of Language Learning
 
 
Titel: Mapping the Terrain of Language Learning
Auteur: Baker, Mark C.
Verschenen in: Language learning and development
Paginering: Jaargang 1 (2005) nr. 1 pagina's 93-129
Jaar: 2005-01-01
Inhoud: This article explores how linguistic typology-the study of the variation found in human languages-can contribute to the study of language learning. All features that differentiate human languages must be acquired by their speakers, which suggests a concrete lower bound on what is learned. I discuss how the notion of the parameter explains observed implicational universals. I review some established parameters, and then I explore the idea that these parameters are logically ordered in a way that well-designed language learners can exploit to structure the learning process efficiently. Finally, I survey the literature on the acquisition of parameter settings by children, which suggests that children learn these settings in exactly the order predicted. Linguistic typology thus provides a precise linguistic map of the language-learning process.
Uitgever: Psychology Press
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland