Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Ethical Considerations in the Assessment of the Language and Content Knowledge of U.S. School-Age English Learners
 
 
Titel: Ethical Considerations in the Assessment of the Language and Content Knowledge of U.S. School-Age English Learners
Auteur: Bailey, Alison L.
Butler, Frances A.
Verschenen in: Language assessment quarterly
Paginering: Jaargang 1 (2004) nr. 2-3 pagina's 177-193
Jaar: 2004-07-01
Inhoud: Within the broad context of school accountability, issues related to the equitable inclusion of English learners (ELs) in mandated content assessments present formidable challenges to educational professionals. We examine current U.S. assessment policies in terms of basic ethical considerations and educational value. We then propose that effective inclusion efforts must begin with equitable exposure to and learning of the academic language required in the classroom and on content tests. Reviewing previous studies of academic language (AL), we begin to place AL within an evidentiary-based framework for the development of AL proficiency assessments that will help determine whether EL students have the requisite language skills for taking content tests.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland