Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
 
  Advertising and Media Market Concentration
 
 
Titel: Advertising and Media Market Concentration
Auteur: Hackner, Jonas
Nyberg, Sten
Verschenen in: The journal of media economics
Paginering: Jaargang 21 (2008) nr. 2 pagina's 79-96
Jaar: 2008-04
Inhoud: In media markets, the value of advertisement exposure depends on circulation, and media consumers' valuation is affected by advertising. This article analyzes media market competition in a duopoly framework. There exist symmetric and asymmetric equilibria in terms of firm size, and sometimes a natural monopoly may emerge. There is less scope for asymmetry when products are more differentiated. Some media exhibit public good features. This increases the scope for asymmetry when consumers value advertising positively. If their valuation is negative, only symmetric equilibria exist. Regulations limiting price competition increase the scope for natural monopoly.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland