Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Saintly Campaigning: Devotional-Promotional Communication and the U.S. Tour of St. Therese's Relics
 
 
Titel: Saintly Campaigning: Devotional-Promotional Communication and the U.S. Tour of St. Therese's Relics
Auteur: Tilson, Donn James
Chao, Yi-Yuan
Verschenen in: Journal of media & religion
Paginering: Jaargang 1 (2002) nr. 2 pagina's 81-104
Jaar: 2002-05-01
Inhoud: This article discusses the public relations campaign for the U.S. tour of St. Therese's relics from 1999 to 2000, from the approach of devotional-promotional communication, a particular form of communication that inspires allegiance for an individual, political entity, or religion. Textual analysis of media coverage, survey research, and personal in-depth interviews are used to examine the campaign. The campaign appears to have been successful for organizers in terms of media coverage, attendance, and other effects.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland