Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
 
  An instructional decision-making model for individual differences in reading
 
 
Titel: An instructional decision-making model for individual differences in reading
Auteur: Ingersoll, Gary M.
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 6 (1974) nr. 1 pagina's 77-88
Jaar: 1974-04
Inhoud: While reading educators repeatedly call for individualized instruction, little thought seems to have been directed at questions of how one determines which instructional treatment is best for whom. The author argues that the Trait by Treatment Interaction model, now primarily used as a research design, offers an effective scheme through which instructional decision makers can collect and evaluate data on the relative effectiveness of alternative forms of reading instruction for individuals of differing predispositions. Further, an example of the types of questions that might be asked is provided.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland