Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 11 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Reading comprehension and three modes of prereading assistance
 
 
Titel: Reading comprehension and three modes of prereading assistance
Auteur: Andrews, Larry
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 5 (1972) nr. 4 pagina's 237-241
Jaar: 1972
Inhoud: This study investigates relative effects of three modes of prereading assistance-Directed Reading Question, Cognitive Organizer, and a third mode combining the D.R.Q. and the C.O.-upon seventh graders' comprehension of a prose selection. Prior to a silent reading of the task selection, Group A listened to an audio-recording of a DRQ; Group B listened to an audio-recording of the CO; Group C listened to a recording of both the DRQ and the CO. Following the silent reading, students completed a seven-item reading comprehension test. Test scores reveal significantly greater comprehension (.01) for the students who listened to the Cognitive Organizer. The DRQ group generated the lowest mean comprehension score. Cognitive Organizer appears to be a more significant prereading activity than does the traditional Directed Reading Question.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 11 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland