Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 12 van 13 gevonden artikelen
 
 
  The effectiveness of tracing for good and poor decoders
 
 
Titel: The effectiveness of tracing for good and poor decoders
Auteur: Vandever, Thomas R.
Neville, Donald D.
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 5 (1972) nr. 2 pagina's 119-125
Jaar: 1972
Inhoud: The effect of visual, auditory and tracing cues on learning was determined for good and poor decoders. Twenty first graders scoring above the median on a test of word knowledge and twenty scoring below were assigned to four instructional groups of ten each. Two words in each of six sessions were presented by stressing visual cues, two by stressing auditory cues, and two by stressing tracing cues. Analysis of variance indicated that poor decoders learned more words when visual cues and auditory cues were stressed than when tracing cues were emphasized (p .05). It may not be appropriate to stress tracing cues for first graders having decoding difficulty. The need for longitudinal research is indicated.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 12 van 13 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland