Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Individual differences in reading comprehension
 
 
Titel: Individual differences in reading comprehension
Auteur: Farley, Frank H.
Truog, Anthony L.
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 3 (1970) nr. 1 pagina's 29-35
Jaar: 1970
Inhoud: Reading comprehension was studied as a function of individual differences in extraversion-introversion, neuroticism and academic and resultant achievement motivation. Seventy-eight college students were categorized into personality or motive groups on the basis of personality test scores, dividing the distribution into top, middle and bottom thirds. Academic achievement motivation was assessed by a recently developed measure previously used with British students; resultant achievement motivation was measured as need for achievement minus fear of failure. Analyses of variance indicated no significant contributions of any of the IDs studied to reading comprehension. Discussion centered on limitations of the study, its relationship to previous work, and future directions.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland