Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
 
  Context availability and the development of word reading skill
 
 
Titel: Context availability and the development of word reading skill
Auteur: Schwanenflugel, Paula J.
Noyes, Caroline R.
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 28 (1996) nr. 1 pagina's 35-54
Jaar: 1996-03
Inhoud: The influence of word meanings on lexical processing in 2nd-,3nd-, and 5th-grade high- and low-skill readers was examined. Two experiments examined the relationship between semantic correlates of word concreteness (specifically, rated imageability and context availability) and lexical processing speed and accuracy. Rated context availability was a significant predictor of lexical decision times and word reading accuracy beyond nonsemantic factors. However, context-availability effects were larger in young and low-skill readers. Thus, the ability to retrieve the meanings of low-context-availability words easily is an important component in the development of skilled reading.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 12 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland