Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
 
  Cue system usage in oral and silent reading
 
 
Titel: Cue system usage in oral and silent reading
Auteur: Schumm, Jeanne Shay
Baldwin, R. Scott
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 21 (1989) nr. 2 pagina's 141-154
Jaar: 1989
Inhoud: The comparative use of grapho/phonic and syntactic/semantic cues for ongoing word recognition by readers of varying grade levels was examined in both oral and silent reading modes. Twenty-four subjects in each of four grades (2, 4, 6, and 8) read grade-appropriate passages orally and silently. Target passages each had an orthographically altered word embedded in the text. Results included a marked difference in cue system implementation in oral and silent reading modes. A greater number of altered words were identified in the oral reading mode. This difference was statistically significant in three of the four grade levels: Grade 4, F(1, 23) = 19.58, p<.001; in Grade 6, F(1, 23) = 9.38, p<.005; and in Grade 8, F(1, 23) = 6.18, p<.02. These results cast suspicion on diagnostic and instructional practices which assume similar word recognition processing in both reading modes.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 10 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland