Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Discourse structure: Expectations of beginning readers and readability of text
 
 
Titel: Discourse structure: Expectations of beginning readers and readability of text
Auteur: Gourley, Judith W.
Verschenen in: Journal of literacy research
Paginering: Jaargang 16 (1984) nr. 3 pagina's 169-188
Jaar: 1984
Inhoud: This paper examines discourse factors as sources of difficulty in texts for beginning readers. The least readable portions of three primer and trade texts were identified through miscue data from nine beginning readers. Analysis of children's miscues and retellings showed patterns of difficulty related to (a) connective devices, (b) narrative voice, (c) patterned repetition, and (d) the role of pictures. Results suggested that beginning readers were more successful when text met their expectations about the use of connective and rhetorical devices and when patterned repetition and pictures were related to discourse structure. This study challenges conventional notions of readability and indicates the need for a broader consideration of text characteristics which support learning to read.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland