Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Systematic Practitioner Discourses: Implications for Consultation Between General and Special
 
 
Titel: Systematic Practitioner Discourses: Implications for Consultation Between General and Special
Auteur: Davenport, Jon
Verschenen in: Journal of educational and psychological consultation
Paginering: Jaargang 10 (1999) nr. 1 pagina's 25-50
Jaar: 1999-03-01
Inhoud: This article is intended to give the reader a new and less traditional perspec- tivefrom which to view school systems and the professionals who make them function. Our main objective is to inform the practice of consultation among school professionals, namely general and special education teachers. Through a discussion of education systems, discourse theory (Gee, 1986, 1989, 1990), and a proposed theory of systemic practitioner discourse, the reader is afforded the opportunity to view interactions between school pro- fessionals from a fresh vantage point. To link our contentions to practitioners in the field, we include narratives taken from structured interviews with par- ents, teachers, students, and administrators. The narratives focused on the ef- fectiveness of inclusionary practices in schools.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland