Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
 
  Hurricane Katrina: A Longitudinal Study of the Achievement and Behavior of Displaced Students
 
 
Titel: Hurricane Katrina: A Longitudinal Study of the Achievement and Behavior of Displaced Students
Auteur: Ward, Michael E.
Shelley, Kyna
Kaase, Kristopher
Pane, John F.
Verschenen in: Journal of education for students placed at risk
Paginering: Jaargang 13 (2008) nr. 2-3 pagina's 297-317
Jaar: 2008-04
Inhoud: This study examined the achievement and behavior of Mississippi children displaced by Hurricane Katrina. The analysis disclosed differences in achievement and behavior between displaced and nondisplaced students. Those who were displaced by Hurricane Katrina had lower academic performance and were more likely to engage in negative behaviors than nondisplaced students. These gaps preexisted Katrina and, in most instances, did not change significantly during the first 2 years following the storm. However, rates of suspension and expulsion increased among these students, while rates of nonpromotion decreased.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 11 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland