Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
 
  Ramping Up to Meet NCLB Mandates by Creating an ESL Program Reflecting Effective Schools Research
 
 
Titel: Ramping Up to Meet NCLB Mandates by Creating an ESL Program Reflecting Effective Schools Research
Auteur: Nesselrodt, Pamela S.
Verschenen in: Journal of education for students placed at risk
Paginering: Jaargang 12 (2007) nr. 4 pagina's 441-457
Jaar: 2007-10
Inhoud: This case study describes how a high school in a mid-sized interior city of the United States with a rapidly growing population of English Language Learners (ELLs) ramped up its English as a Second Language (ESL) program to better meet the educational needs of its students, as well as to prepare them to meet the accountability requirements of the No Child Left Behind Act (NCLB) of 2001. This school's ESL program, which reflects the findings of effective schools research (e.g., Reynolds & Teddlie, 2000a), provides a model for high schools with similar populations.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 8 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland