Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 8 van 15 gevonden artikelen
 
 
  Measuring the Function of School Refusal Behavior: The School Refusal Assessment Scale
 
 
Titel: Measuring the Function of School Refusal Behavior: The School Refusal Assessment Scale
Auteur: Kearney, Christopher A.
Silverman, Wendy K.
Verschenen in: Journal of clinical child and adolescent psychology
Paginering: Jaargang 22 (1993) nr. 1 pagina's 85-96
Jaar: 1993-03-01
Inhoud: Addressed deficiencies of traditional classification approaches to school refusal behavior through the development of the School Refusal Assessment Scale (SRAS). The scale identifies maintaining variables of school refusal behavior, including dimensions of negative and positive reinforcement. Results indicated child and parent versions of the scale to be reliable across time and between parent raters. Correlational data supported the hypothesis that separate functional conditions could be distinguished. The SRAS is proposed as a potentially useful clinical tool for objectively assigning prescriptive treatment strategies for this population. Recommendations for further research are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 8 van 15 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland