Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 33 van 35 gevonden artikelen
 
 
  Validity of Academic Achievement Measures With Emotionally Handicapped Children
 
 
Titel: Validity of Academic Achievement Measures With Emotionally Handicapped Children
Auteur: Curry, John F.
Anderson, David R.
Zitlin, Mark
Guise, Gracia
Verschenen in: Journal of clinical child and adolescent psychology
Paginering: Jaargang 16 (1987) nr. 1 pagina's 51-56
Jaar: 1987-03-01
Inhoud: Assessment of academic achievement is a very frequent component of evaluation and treatment planning for emotionally handicapped youngsters. However, there is very little information available on the validity of the most commonly used achievement tests with this population. In our study, with a sample of emotionally handicapped children receiving day treatment services, multiple validity indexes were derived for the Wide Range Achievement Test and the Peabody Individual Achievement Test. These included measures of concurrent and construct validity. Results were discussed in terms of the convergent and discriminant validity of subtests, and the accuracy of the estimation of grade level.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 33 van 35 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland