Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 10 van 17 gevonden artikelen
 
 
  Modified Voice Feedback Improves Letter Naming in Reading Disabled Children with Central Auditory Dysfunction
 
 
Titel: Modified Voice Feedback Improves Letter Naming in Reading Disabled Children with Central Auditory Dysfunction
Auteur: Kershner, John
Hadfield, Audrey
Kershner, Barbara
Cooke, Wallace
Verschenen in: Journal of clinical child and adolescent psychology
Paginering: Jaargang 14 (1985) nr. 2 pagina's 157-161
Jaar: 1985-06-01
Inhoud: Auditory feedback during a timed letter naming task was filtered to exaggerate high frequencies and reduce low frequencies. Under double-blind conditions, six reading disabled children with dichotically assessed (Staggered Spondaic Word Test) central auditory dysfunction increased their letter naming speed during frequency modification. The same auditory feedback interfered with the performance of six poor readers with intact auditory functions. This effect occurred independently of age; however, favorable response was correlated inversely with age. Such feedback may be important developmentally and may promote more efficient letter-sound processing in a select subtype of learning disabled children.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 10 van 17 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland