Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  The Efficacy of Notetaking to Improve Behavior and Comprehension of Adolescents With Attention Deficit Hyperactivity Disorder
 
 
Titel: The Efficacy of Notetaking to Improve Behavior and Comprehension of Adolescents With Attention Deficit Hyperactivity Disorder
Auteur: Evans, Steven W.
Pelham, William
Grudberg, Mark V.
Verschenen in: Exceptionality
Paginering: Jaargang 5 (1994) nr. 1 pagina's 1-17
Jaar: 1994-03-01
Inhoud: We assessed a notetaking intervention targeting the passive learning style and disruptive behaviors exhibited by adolescents with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) in school. Teens with ADHD were able to learn the notetaking strategies through the use of a modification of the Directed Notetaking Activity (Spires & Stone, 1989). Furthermore, measures of comprehension and disruptive behavior improved as a function of both the product and process of the notetaking procedures. We discuss individual differences as well as implications for integrating psychoeducational, behavioral, and pharmacological interventions for adolescents with ADHD.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring