Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Science Learning in Special Education: The Case for Constructed Versus Instructed Learning
 
 
Titel: Science Learning in Special Education: The Case for Constructed Versus Instructed Learning
Auteur: Scruggs, Thomas E.
Mastropieri, Margo A.
Verschenen in: Exceptionality
Paginering: Jaargang 15 (2007) nr. 2 pagina's 57-74
Jaar: 2007-05-15
Inhoud: Throughout the history of education, debate has existed between the relative merits of instructed versus constructed knowledge. In this article, we review our program of research in science education for students with disabilities in order to reveal some insights into this debate. We review research in science curriculum, mnemonic strategies, text-processing strategies, hands-on approaches, coached elaborations, “discovery” learning, correlates of effective inclusive science classrooms, and class-wide peer tutoring with differentiated curriculum enhancements. Overall, both instructed and constructed knowledge are important and can be facilitated with appropriate instructional strategies. Implications for practice and future research are provided.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring