Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Tutor-Assisted Intensive Learning Strategies in Kindergarten: How Much Is Enough?
 
 
Titel: Tutor-Assisted Intensive Learning Strategies in Kindergarten: How Much Is Enough?
Auteur: Al Otaiba, Stephanie
Schatschneider, Christopher
Silverman, Eden
Verschenen in: Exceptionality
Paginering: Jaargang 13 (2005) nr. 4 pagina's 195-208
Jaar: 2005-12-01
Inhoud: The purpose of this research was to investigate the effectiveness of a tutoring intervention provided by community tutors to kindergarten students at risk for reading difficulties. The 73 students were randomly assigned to 1 of 3 conditions: (a) tutoring 4 days a week, (b) tutoring 2 days a week, or (c) a control condition that provided small-group storybook reading 2 days a week. Children were administered reading and phonemic awareness pre- and posttreatment tests. Analyses revealed that students in the 4-day condition outperformed students in either the 2-day or control conditions on 3 reading measures. Effect sizes were .79, .90, and .83 on word identification, passage comprehension, and basic reading skills, respectively. Challenges and implications for managing community tutoring programs are discussed.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring