Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Preventing Writing Difficulties: The Effects of Planning Strategy Instruction on the Writing Performance of Struggling Writers
 
 
Titel: Preventing Writing Difficulties: The Effects of Planning Strategy Instruction on the Writing Performance of Struggling Writers
Auteur: Saddler, Bruce
Moran, Susan
Graham, Steve
Harris, Karen R.
Verschenen in: Exceptionality
Paginering: Jaargang 12 (2004) nr. 1 pagina's 3-17
Jaar: 2004-03-01
Inhoud: In this study, we examined whether early, supplemental strategy instruction in planning helped ameliorate writing difficulties. Second-grade students experiencing difficulty learning to write were taught a strategy for planning and writing stories. Learning to use the strategy had a positive effect on writing, as students' stories became more complete and, with the exception of 1 student, qualitatively better. Collateral improvements in an uninstructed genre, personal narratives, also occurred for all but 1 student. These positive effects were generally maintained over time and in some instances exceeded posttreatment effects.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring