Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Gifted Students With Learning Disabilities: Recommendations for Identification and Programming
 
 
Titel: Gifted Students With Learning Disabilities: Recommendations for Identification and Programming
Auteur: Nielsen, M. Elizabeth
Verschenen in: Exceptionality
Paginering: Jaargang 10 (2002) nr. 2 pagina's 93-111
Jaar: 2002-06-01
Inhoud: Since the 1970s professionals have striven to focus the attention of educators on the unique needs of gifted students with learning disabilities (i.e., twice-exceptional learners). This article summarizes research findings related to characteristics, identification, and programming for this population. It also presents data from 2 projects funded by the Javits Education Act of 1988. Specific, research-generated recommendations are provided for district-school administrators and teachers. The need for a continuum of service options and intervention strategies is emphasized. Twice-exceptional children must be viewed as being "at promise" rather than "at risk."
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 5 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland