Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Exploring classroom discourse: Linguistic perspectives on teaching-learning processes
 
 
Titel: Exploring classroom discourse: Linguistic perspectives on teaching-learning processes
Auteur: Green, Judith L.
Verschenen in: Educational psychologist
Paginering: Jaargang 18 (1983) nr. 3 pagina's 180-199
Jaar: 1983
Inhoud: A conceptual framework for interpreting linguistic approaches to the study of educational events and processes is presented. This is followed by an examination of the methodological issues associated with these kinds of linguistic analyses. Finally, some representative findings from recent linguistic studies are presented. These three sections answer the question: What is meant by a linguistic perspective to teaching and learning processes? This relatively new and different perspective about classrooms and schools helps further our understanding of what is communicated to whom in educational settings—an enduring problem in social psychology and psycholinguistics.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland