Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Student Self-Evaluation in Grade 5-6 Mathematics Effects on Problem- Solving Achievement
 
 
Titel: Student Self-Evaluation in Grade 5-6 Mathematics Effects on Problem- Solving Achievement
Auteur: Ross, John A.
Hogaboam-Gray, Anne
Rolheiser, Carol
Verschenen in: Educational assessment
Paginering: Jaargang 8 (2002) nr. 1 pagina's 43-58
Jaar: 2002-02-01
Inhoud: We examined the effects of self-evaluation training on mathematics achievement. When Grade 5-6 students self-evaluated for 12 weeks (N = 259 treatment, 257 control) treatment students outperformed control students (ES = .40). The findings contribute to the consequential validity argument for self-evaluation. Considered in the context of previous research, these results indicate that subject moderates the effects of self-evaluation on achievement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland