Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
 
  Dynamic Assessment of Composing Abilities in Children With Learning Disabilities
 
 
Titel: Dynamic Assessment of Composing Abilities in Children With Learning Disabilities
Auteur: Cioffi, Grant
Carney, John J.
Verschenen in: Educational assessment
Paginering: Jaargang 4 (1997) nr. 3 pagina's 175-202
Jaar: 1997-07-01
Inhoud: Dynamic assessment shifts the perspective in educational diagnosis from measuring products to understanding processes. From this perspective, dynamic assessment offers a framework for the educational diagnosis of writing disabilities that is consistent with process models of writing instruction. The procedures employ interview and response-to-instruction paradigms to study both children's writing abilities and their knowledge of procedures for writing. The diagnostic procedures sample children's proficiency with, and knowledge of, planning, drafting, and revising Diagnostic protocols are outlined, and guidelines for the interpretation and formulation of instructional recommendations are offered
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 4 van 4 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland