Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Using Latent Class Analysis to Set Academic Performance Standards
 
 
Titel: Using Latent Class Analysis to Set Academic Performance Standards
Auteur: Brown, Richard S.
Verschenen in: Educational assessment
Paginering: Jaargang 12 (2007) nr. 3-4 pagina's 283-301
Jaar: 2007-10-09
Inhoud: This study investigated using latent class analysis to set performance standards for assessments comprised of multiple-choice and performance assessment items. Employing this procedure, it is possible to use a sample of student responses to accomplish four goals: (a) determine how well a specified latent structure fits student performance data; (b) determine which latent structure best represents the relationships in the data; (c) obtain estimates of item parameters for each latent class; and (d) identify to which class within that latent structure each response pattern most likely belongs. Comparisons with the Angoff and profile rating methods revealed that the approaches agreed with each other quite well, indicating that both empirical and test-based judgmental approaches may be used for setting performance standards for student achievement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland