Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
 
  Mode Transition and Change in Variable Use in Perceptual Learning
 
 
Titel: Mode Transition and Change in Variable Use in Perceptual Learning
Auteur: Hajnal, Alen
Grocki, Michael
Jacobs, David M.
Zaal, Frank T. J. M.
Michaels, Claire F.
Verschenen in: Ecological psychology
Paginering: Jaargang 18 (2006) nr. 2 pagina's 67-91
Jaar: 2006-04-01
Inhoud: Runeson, Juslin, and Olsson (2000) proposed (a) that perceptual learning entails a transition from an inferential to a direct-perceptual mode of apprehension, and (b) that relative confidence—the difference between estimated and actual performance—indicates whether apprehension is inferential or direct. In 3 experiments participants received feedback on judgments of force; the results replicated Runeson et al.'s observed decrease in overconfidence but showed more overconfidence. Relative confidence depended on how performance was defined. An attempt to manipulate confidence failed, but trait confidence affected relative confidence. It was concluded that overconfidence does not necessarily signal inferential functioning and that a decrease in overconfidence might occur in a direct-perceptual mode. A theory of learning within the direct-perceptual mode, in addition to learning through a mode transition, appears necessary.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 2 van 3 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland