Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
 
  Kindergarten Educational Policies: Separating Myth From Reality
 
 
Titel: Kindergarten Educational Policies: Separating Myth From Reality
Auteur: Farrell Siegel, Donna
Hanson, Ralph A.
Verschenen in: Early education and development
Paginering: Jaargang 2 (1991) nr. 1 pagina's 5-31
Jaar: 1991-01-01
Inhoud: The critical question facing school districts today is, "What policies should we pursue to improve both the quality and accessibility of early educational programs for all children?" Toward the goal of maximizing the academic growth and development of all children, this article (1) profiles kindergarten policies and practices currently implemented in district schools, (2) reviews and analyzes the research supporting the major policy alternatives for six common kindergarten and school entry age issues that all school districts must address, and (3) identifies the optimum policy option alternative for each issue based on these analyses. Collectively, the policy alternatives recommended provide a model for early childhood education for schools and districts. These policies define a more developmentally appropriate kindergarten curriculum which should optimize the early learning and future achievement levels of all children.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 5 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring