Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Children's Acceptance Ratings of a Child with a Facial Scar: The Impact of Positive Scripts
 
 
Titel: Children's Acceptance Ratings of a Child with a Facial Scar: The Impact of Positive Scripts
Auteur: Nabors, Laura A.
Lehmkuhl, Heather D.
Warm, Joel S.
Verschenen in: Early education and development
Paginering: Jaargang 15 (2004) nr. 1 pagina's 79-92
Jaar: 2004-01-01
Inhoud: Children with visible pediatric conditions may be at risk for low peer acceptance. More knowledge is needed about how different types of information influence children's acceptance. For this study, we examined the influence of scripts emphasizing either positive information and/or medical information on young children's acceptance of a line drawing of a child with a facial disfigurement. Results indicated that type of script and gender of the perceiver influenced acceptance ratings. Positive scripts improved children's acceptance, while those describing medical information did not have an effect. Girls provided higher acceptance ratings than boys. Our findings indicated that it might be beneficial to describe ways in which a child's skills are similar to those of peers to improve acceptance of a child with a facial disfigurement.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland