Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
 
  Interactions and authority: The dominant interpretive framework in writing conferences
 
 
Titel: Interactions and authority: The dominant interpretive framework in writing conferences
Auteur: Ulichny, Polly
Watson-Gegeo, Karen Ann
Verschenen in: Discourse processes
Paginering: Jaargang 12 (1989) nr. 3 pagina's 309-328
Jaar: 1989-07
Inhoud: This paper examines writing conferences between teachers and students in two sixth-grade urban classrooms, within the context of the modified process writing approach used by the teachers and societal and institutional influences that affect the structure and content of the discourse. We develop the construct “dominant interpretive framework” to analyze the teacher's authority and control of knowledge and communication as it is played out in interaction. We find that pedagogical innovations, such as process writing approaches, may come to closely resemble familiar classroom routines as they are transformed by institutional pressures and familiar habits of schooling.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 9 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland