Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
   volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 1 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Audience Measurement and Media Policy: Audience Economics, the Diversity Principle, and the Local People Meter
 
 
Titel: Audience Measurement and Media Policy: Audience Economics, the Diversity Principle, and the Local People Meter
Auteur: Napoli, Philip M.
Verschenen in: Communication law and policy
Paginering: Jaargang 10 (2005) nr. 4 pagina's 349-382
Jaar: 2005-10-01
Inhoud: Nielsen Media Research's introduction of the local people meter (LPM) audience measurement service has encountered substantial resistance from industry stakeholders, politicians and sectors of the minority advocacy community. Much of this resistance has focused on the issue of the possible impact of audience measurement on the diversity of sources and content available to the television audience. This article examines the diversity policy concerns surrounding Nielsen Media Research's introduction of the LPM. The article explores whether the LPM represents a legitimate threat to source and content diversity, or whether the diversity principle has been largely co-opted in support of other economic and policy considerations of certain industry stakeholders.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 1 van 6 gevonden artikelen
 
   volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring