Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Using the Partial Credit Model to Investigate Responses to Structured Subtests
 
 
Titel: Using the Partial Credit Model to Investigate Responses to Structured Subtests
Auteur: Wilson, Mark
Iventosch, Lorraine
Verschenen in: Applied measurement in education
Paginering: Jaargang 1 (1988) nr. 4 pagina's 319-334
Jaar: 1988-10-01
Inhoud: This article applies the partial credit model to an assessment situation in which items (termed "superitems" by the developers) have been constructed as subtests sharing a particular set of stimulus materials and according to a neo-Piagetian theory of learning (SOLO). Comparison is made with Guttman scaling, a nonprobabilistic approach. The complementary nature of results from a dichotomous Rasch analysis and the polytomous partial-credit analysis is explored.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland