Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
 
  Applying the Partial Credit Model to Educational Diagnosis
 
 
Titel: Applying the Partial Credit Model to Educational Diagnosis
Auteur: Adams, Raymond J.
Verschenen in: Applied measurement in education
Paginering: Jaargang 1 (1988) nr. 4 pagina's 347-361
Jaar: 1988-10-01
Inhoud: Diagnosis has been a popular aim of educational testing for many years, but it has continued with limited success. The diagnostic interpretation of test data is most effective when students' responses are referred to a frame of reference describing the types and level of understanding that students have of specific concepts. This article shows how such a frame of reference might be built for a set of elementary mathematics tasks by defining several ordered levels of understanding for each task. The advantage of this approach is that it enables each individual's test score to be interpreted in terms of the levels of skill and understanding displayed by that student on the set of tasks.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 3 van 7 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland