Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige   
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
 
  Using Socratic Questioning to Promote Critical Thinking Skills Through Asynchronous Discussion Forums in Distance Learning Environments
 
 
Titel: Using Socratic Questioning to Promote Critical Thinking Skills Through Asynchronous Discussion Forums in Distance Learning Environments
Auteur: Yang, Ya-Ting C.
Newby, Timothy J.
Bill, Robert L.
Verschenen in: American journal of distance education
Paginering: Jaargang 19 (2005) nr. 3 pagina's 163-181
Jaar: 2005-09-01
Inhoud: This study investigated the effects of using Socratic questioning to enhance students' critical thinking (CT) skills in asynchronous discussion forums (ADF) in university-level distance learning courses. The research effort empirically examined two coherent subjects: (a) the efficacy of teaching and modeling Socratic questioning for developing students' CT skills in ADF and (b) the persistence of students' CT skills following the teaching and modeling of Socratic questioning in the ADF. The results indicate (a) teaching and modeling of Socratic questioning helped students demonstrate a higher level of CT skills and (b) students maintained their CT skills after exposure to and modeling of Socratic questioning in the ADF.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 6 van 6 gevonden artikelen
 
<< vorige   
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland
Toegankelijkheidsverklaring