Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 7 van 27 gevonden artikelen
 
 
  Design and Marketing Innovation
 
 
Titel: Design and Marketing Innovation
Auteur: de Araujo, M. D.
Neves, M.
Neves, J.
Hong, H.
Fangueiro, R.
dos Santos, A.J. Fava
Cunha, J.
Vieira, R. Siza
Costa, V.
Ferreira, P. Amaral
Janssens, K.
Verschenen in: The journal of the Textile Institute
Paginering: Jaargang 89 (1998) nr. 3 pagina's 16-34
Jaar: 1998
Inhoud: Trends in global textile and clothing strategies are briefly reviewed to introduce the Portuguese context, and the development of Design & Marketing education and research at The University of Minho. The development of textile-oriented multimedia technologies is discussed with reference to the SME multimedia corporate and product presentation model and the interactive fabric library. New innovative design tools such as the use of fractal geometry in computer-aided textile printing design, the application of chromotropic pigments by a spraying technique, and the development of a CAD system for fancy yarn design are also discussed. The work conducted in developing novel weft-knitted structures for technical applications is reviewed with reference to 3-D structures, sandwich fabrics and a multiaxial technique.
Uitgever: Taylor & Francis
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 7 van 27 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland