Digitale Bibliotheek
Sluiten Bladeren door artikelen uit een tijdschrift
 
<< vorige    volgende >>
     Tijdschrift beschrijving
       Alle jaargangen van het bijbehorende tijdschrift
         Alle afleveringen van het bijbehorende jaargang
           Alle artikelen van de bijbehorende aflevering
                                       Details van artikel 40 van 50 gevonden artikelen
 
 
  The implications of private tutoring on the school education in LDCs
 
 
Titel: The implications of private tutoring on the school education in LDCs
Auteur: Biswal, Bagala P.
Verschenen in: Journal of economic policy reform
Paginering: Jaargang 3 (1999) nr. 1 pagina's 53-66
Jaar: 1999-02
Inhoud: In many LDCs, we observe that the public school teachers receive low wages, expend less than their full effort at school, and provide private tutoring to the students for a fee. To capture this institutional arrangement, we develop a theoretical model which shows that in comparison with 'no-tutoring', 'tutoring' is welfare reducing for all students in the economy. However, if the government considers only the students in the public system, then 'tutoring' can be welfare improving. In that case, the government would set a lower tax rate to pay wages to the teachers and let them provide tutoring to the students for a fee.
Uitgever: Routledge
Bronbestand: Elektronische Wetenschappelijke Tijdschriften
 
 

                             Details van artikel 40 van 50 gevonden artikelen
 
<< vorige    volgende >>
 
 Koninklijke Bibliotheek - Nationale Bibliotheek van Nederland